(zakończony)Warsztat 17: etap 09: finalna KONTROLA JAKOŚCI warsztatu
+4
tomtom1
grinders
coffeina
koszmarek
8 posters
Strona 1 z 2
Strona 1 z 2 • 1, 2
(zakończony)Warsztat 17: etap 09: finalna KONTROLA JAKOŚCI warsztatu
Drodzy.
Warsztat został ukończony (na tyle na ile potrafiłem dopracowałem 5 rozdziałów , wstęp, spis treści oraz specyfikację aplikacji na zaliczenie).
Bardzo proszę aby każdy (niezależnie od tego ile ma zaliczonych laborek) przebrnął (jednorazowo przeczytał) przez ten warsztat oraz spisywał (przy okazji) wszystkie swoje spostrzeżenia, np:
Warsztat opublikuję, jeżeli minimum 10 os zgłosi dość solidną porcję uwag. Wtedy uznam, że będę miał warsztat gotowy do publikacji nie będący gniotem a solidnie przefiltrowanym przez Was materiałem.
Oto warsztat do Waszej analizy:
https://drive.google.com/folderview?id=0ByEDbuEU88x4fmxuaVRjUTcxNkJhbkg1eW4tanAyMFNISWgtdmpmOGdBZDlPcnFCeFMzTGc&usp=sharing
Liczę na Was ! (czekam na uwagi w tym wątku).
Warsztat został ukończony (na tyle na ile potrafiłem dopracowałem 5 rozdziałów , wstęp, spis treści oraz specyfikację aplikacji na zaliczenie).
Bardzo proszę aby każdy (niezależnie od tego ile ma zaliczonych laborek) przebrnął (jednorazowo przeczytał) przez ten warsztat oraz spisywał (przy okazji) wszystkie swoje spostrzeżenia, np:
- błędy językowe (orto, stylistyczne, logiczne itp;
- błędy merytoryczne (np. gdzie wciskam kit itp.);
- nieoptymalny / niewłaściwy kod aplikacji
- ogólne spostrzeżenia (gdzie jest np. nudno, co można zrobić w tym warsztacie lepiej, jakieś pomysły na lepszą formułę nauki itp)
- wszystko inne co nie przyszło mi tu do głowy (cokolwiek ! )
Warsztat opublikuję, jeżeli minimum 10 os zgłosi dość solidną porcję uwag. Wtedy uznam, że będę miał warsztat gotowy do publikacji nie będący gniotem a solidnie przefiltrowanym przez Was materiałem.
Oto warsztat do Waszej analizy:
https://drive.google.com/folderview?id=0ByEDbuEU88x4fmxuaVRjUTcxNkJhbkg1eW4tanAyMFNISWgtdmpmOGdBZDlPcnFCeFMzTGc&usp=sharing
Liczę na Was ! (czekam na uwagi w tym wątku).
Ostatnio zmieniony przez koszmarek dnia Nie Lut 07, 2016 10:59 pm, w całości zmieniany 3 razy
koszmarek- Lider grupy "Madagaskar"
- Liczba postów : 596
Join date : 25/10/2012
Re: (zakończony)Warsztat 17: etap 09: finalna KONTROLA JAKOŚCI warsztatu
"Utworzenie warsztatu szkoleniowego"
Strona 1:
"scenariusz , bez możliwości sterowania aplikacją przez użytkownika." - niepotrzebna spacja
strona 1:
"1. wyświetli sttan wszystkich urządzeń;" - literówka
strona 1:
"urządzenie włączy a potem" - można wstawić przecinek
strona 1:
"Utworzona aplikacja ma wykonać 3 operacje (etapy).
Etap 1: Prezentacja wszystkich urządzeń" - czy taki duży odstęp była zamierzony ?"
strona 2:
"Na tym etapie działania aplikacji , ma się wykonać następujący scenariusz:" - spacja
strona 2:
"ma wyczyścić się ekran konsoli" -średnik na końcu
strona 4:
"Po naciśnięciu dowolnego klawisza , aplikacja ma zakończyć swoje działanie." - spacja
strona 4:
"Co oczywiste, aplikacje oprogramuj najlepiej , jak potrafisz. Spełnij przy tym poniższe" - spacja
strona 5:
"generator liczby losowej (od 0 do 2) indeksu wspomnianej powyżej tablicy 3 nazw"- średnik na końcu, chyba że usuniesz go z popzedniego podpunktu
strona 5:
"aplikacji egzaminacyjnej., bez możliwości" - usunąć kropkę
strona 6:
"Powodzenia na egzaminie !" - troche samotnie to zdanie wygląda na pustej stronie
Strona 1:
"scenariusz , bez możliwości sterowania aplikacją przez użytkownika." - niepotrzebna spacja
strona 1:
"1. wyświetli sttan wszystkich urządzeń;" - literówka
strona 1:
"urządzenie włączy a potem" - można wstawić przecinek
strona 1:
"Utworzona aplikacja ma wykonać 3 operacje (etapy).
Etap 1: Prezentacja wszystkich urządzeń" - czy taki duży odstęp była zamierzony ?"
strona 2:
"Na tym etapie działania aplikacji , ma się wykonać następujący scenariusz:" - spacja
strona 2:
"ma wyczyścić się ekran konsoli" -średnik na końcu
strona 4:
"Po naciśnięciu dowolnego klawisza , aplikacja ma zakończyć swoje działanie." - spacja
strona 4:
"Co oczywiste, aplikacje oprogramuj najlepiej , jak potrafisz. Spełnij przy tym poniższe" - spacja
strona 5:
"generator liczby losowej (od 0 do 2) indeksu wspomnianej powyżej tablicy 3 nazw"- średnik na końcu, chyba że usuniesz go z popzedniego podpunktu
strona 5:
"aplikacji egzaminacyjnej., bez możliwości" - usunąć kropkę
strona 6:
"Powodzenia na egzaminie !" - troche samotnie to zdanie wygląda na pustej stronie
coffeina- Lider Produkcji Warsztatów "Madagaskaru"
- Liczba postów : 96
Join date : 14/12/2014
Re: (zakończony)Warsztat 17: etap 09: finalna KONTROLA JAKOŚCI warsztatu
Rozdział 02
strona 2:
"Nazwę biblioteki zmieniam na nazwę bardziej odpowiednią dla jej przeznaczenia , czyli na “LibAirportControl”:" - dodatkowa spacja, warto usunać
strona 3:
"2.3. Oprogramowanie klasy PASAŻERA" - na nastepnej stronie
strona 6:
"nadal popełniana będzie ta “zbrodnia” , bo dzięki temu mechanizmy związane z klasami i" - dodatkowa spacja, warto usunąć
strona 7:
"komenda checkedIn = true; , która ustawia zmienną klasy “checkedIn” na wartość “true”" - dodatkowa spacja, warto usunać
strona 7:
"spowoduje zmianę stanu klasy statycznej “Passenger” , a dokładniej zmieni status odprawy" - dodatkowa spacja, wrato usunać
strona 7:
"pasażera) bez komend konsolowych;" - średnik, warto usunać
strona 11:
"Następnie konsolowa aplikacja “AppConsoleAirportControl” jest ustawiona , jako domyślny (uruchomieniowy) projekt w całym rozwiązaniu:" - spacja
strona 2:
"Nazwę biblioteki zmieniam na nazwę bardziej odpowiednią dla jej przeznaczenia , czyli na “LibAirportControl”:" - dodatkowa spacja, warto usunać
strona 3:
"2.3. Oprogramowanie klasy PASAŻERA" - na nastepnej stronie
strona 6:
"nadal popełniana będzie ta “zbrodnia” , bo dzięki temu mechanizmy związane z klasami i" - dodatkowa spacja, warto usunąć
strona 7:
"komenda checkedIn = true; , która ustawia zmienną klasy “checkedIn” na wartość “true”" - dodatkowa spacja, warto usunać
strona 7:
"spowoduje zmianę stanu klasy statycznej “Passenger” , a dokładniej zmieni status odprawy" - dodatkowa spacja, wrato usunać
strona 7:
"pasażera) bez komend konsolowych;" - średnik, warto usunać
strona 11:
"Następnie konsolowa aplikacja “AppConsoleAirportControl” jest ustawiona , jako domyślny (uruchomieniowy) projekt w całym rozwiązaniu:" - spacja
coffeina- Lider Produkcji Warsztatów "Madagaskaru"
- Liczba postów : 96
Join date : 14/12/2014
Re: (zakończony)Warsztat 17: etap 09: finalna KONTROLA JAKOŚCI warsztatu
Rozdział 03
strona 1:
"obsługiwać moja aplikacja: Dla np. pięciu pasażerów drzewo rozwiązania (“Solution”)" - z małej litery
strona 2:
"(“Don’t Repeat Yourself”)," - sugestia, można dodać link do wikipedii, pomoc dla leniwych
strona 4:
"Wycofuję się więc z tego słabego rozwiązania," - można usunać: 'więc', ale nie jestem do końca pewien
strona 5:
"“Passenger” , aby" - dodatkowa spacja
strona 8:
"sposób, że “powołuję do życia” dwóch kolejnych pasażerów , czyli 2 obiekty o nazwie: “passengerMother” oraz “passengerSon” ." - spacja
strona 10:
"(a więc w sposób inny niż w linii 34).;" - kropkę można usunać
strona 1:
"obsługiwać moja aplikacja: Dla np. pięciu pasażerów drzewo rozwiązania (“Solution”)" - z małej litery
strona 2:
"(“Don’t Repeat Yourself”)," - sugestia, można dodać link do wikipedii, pomoc dla leniwych
strona 4:
"Wycofuję się więc z tego słabego rozwiązania," - można usunać: 'więc', ale nie jestem do końca pewien
strona 5:
"“Passenger” , aby" - dodatkowa spacja
strona 8:
"sposób, że “powołuję do życia” dwóch kolejnych pasażerów , czyli 2 obiekty o nazwie: “passengerMother” oraz “passengerSon” ." - spacja
strona 10:
"(a więc w sposób inny niż w linii 34).;" - kropkę można usunać
coffeina- Lider Produkcji Warsztatów "Madagaskaru"
- Liczba postów : 96
Join date : 14/12/2014
Re: (zakończony)Warsztat 17: etap 09: finalna KONTROLA JAKOŚCI warsztatu
Dzięki Coffeina. Przed chwilą wdrożyłem Twoje uwagi.
P.S. We wrześniu (poczekam na start sezonu szkolnego/akademickiego) ogłoszę pospolite ruszenie ;p "Madagaskarowców" aby zamknęli temat kontroli jakości tej laborki (zgłosili swoje liczne uwagi).
P.S. We wrześniu (poczekam na start sezonu szkolnego/akademickiego) ogłoszę pospolite ruszenie ;p "Madagaskarowców" aby zamknęli temat kontroli jakości tej laborki (zgłosili swoje liczne uwagi).
koszmarek- Lider grupy "Madagaskar"
- Liczba postów : 596
Join date : 25/10/2012
Dwie sugestie
W celu usprawnienia poprawiania błędów:
Wolałbym pobrać gotowy dokument. Łatwiej wtedy zaznaczać błędy. Np.:
Stefan urzył sófmiarki do mierzenia. – w chwili obecnej trzeba napisać strona X, przepisać treść i napisać, co jest nie tak. Gdybym mógł pobrać gotowy plik, zauważone błędy zaznaczyłbym w tekście, np. Stefan (popr. użył suwmiarki). – tu trzeba pilnować koloru, ponieważ widzę, że koszmarek uwielbia kolor czerwony i kolor do korekty nie może być taki sam, jak ten do wytłuszczania fragmentów tekstu – tutaj przydałoby się konsekwentne stosowanie motywów. Takie rozwiązanie oszczędza czas zarówno korektora, jak i wprowadzającego zmiany. Do tego ułatwiłoby wyłapywanie takich błędów, jak podwójne spacje i inne, które ciężko będzie wyłapać na dokumencie tylko do odczytu.
W celu połechtania ego i dokonania inwestycji w życiorysie
Druga uwaga, która trochę mnie kłuje, to ta anonimowość. Wywołuję tu do tablicy autorów, korektorów, edytorów, grafików i wszystkich, którzy przelewają pot, krew i łzy nad opracowywaniem poszczególnych warsztatów. Dlaczego nie podpisujecie się swoimi pseudonimami, nazwiskami, lub czymkolwiek, co pozwoliłoby na waszą identyfikację? Odwalacie kawał dobrej roboty i chociaż może na dzień dzisiejszy, projekt Madagaskar nie jest czymś znacznym, to nigdy nie wiadomo, co przyniesie przyszłość. Nigdy nie wiadomo, czy taka informacja nie przyda się Wam w CV. Uważam, że jeśli ktoś wniósł spory wkład w stworzenie/korektę/edycję/opracowanie graficzne laborki, to zasłużył na to, aby wspomnieć o jego zasługach na łamach warsztatu. Wystarczy dodać jedną stronę do laborki, gdzie zamieszczone by były wszystkie takie informacje, łącznie z datą powstania (ściągawkę znajdziemy w każdej wydrukowanej książce), czy filmie w postaci napisów końcowych Jeszcze raz zachęcam do przyznawania się do waszych tworów, bo uważam, że odwalacie kawał dobrej roboty i nie ma czego się wstydzić. Na dzień dzisiejszy może to być pseudonim, login używany w projekcie, ale nie widzę przeszkód, aby używać do tego swojego imienia i nazwiska. Uwierzcie mi, że jeśli nie dziś, to za kilka lat większość na pewno doceni tę decyzję. Sorka, jeśli temat był już poruszany gdzieś w jakimś wątku, a ja tego nie doczytałem, ale jestem świeżak w projekcie.
Wolałbym pobrać gotowy dokument. Łatwiej wtedy zaznaczać błędy. Np.:
Stefan urzył sófmiarki do mierzenia. – w chwili obecnej trzeba napisać strona X, przepisać treść i napisać, co jest nie tak. Gdybym mógł pobrać gotowy plik, zauważone błędy zaznaczyłbym w tekście, np. Stefan (popr. użył suwmiarki). – tu trzeba pilnować koloru, ponieważ widzę, że koszmarek uwielbia kolor czerwony i kolor do korekty nie może być taki sam, jak ten do wytłuszczania fragmentów tekstu – tutaj przydałoby się konsekwentne stosowanie motywów. Takie rozwiązanie oszczędza czas zarówno korektora, jak i wprowadzającego zmiany. Do tego ułatwiłoby wyłapywanie takich błędów, jak podwójne spacje i inne, które ciężko będzie wyłapać na dokumencie tylko do odczytu.
W celu połechtania ego i dokonania inwestycji w życiorysie
Druga uwaga, która trochę mnie kłuje, to ta anonimowość. Wywołuję tu do tablicy autorów, korektorów, edytorów, grafików i wszystkich, którzy przelewają pot, krew i łzy nad opracowywaniem poszczególnych warsztatów. Dlaczego nie podpisujecie się swoimi pseudonimami, nazwiskami, lub czymkolwiek, co pozwoliłoby na waszą identyfikację? Odwalacie kawał dobrej roboty i chociaż może na dzień dzisiejszy, projekt Madagaskar nie jest czymś znacznym, to nigdy nie wiadomo, co przyniesie przyszłość. Nigdy nie wiadomo, czy taka informacja nie przyda się Wam w CV. Uważam, że jeśli ktoś wniósł spory wkład w stworzenie/korektę/edycję/opracowanie graficzne laborki, to zasłużył na to, aby wspomnieć o jego zasługach na łamach warsztatu. Wystarczy dodać jedną stronę do laborki, gdzie zamieszczone by były wszystkie takie informacje, łącznie z datą powstania (ściągawkę znajdziemy w każdej wydrukowanej książce), czy filmie w postaci napisów końcowych Jeszcze raz zachęcam do przyznawania się do waszych tworów, bo uważam, że odwalacie kawał dobrej roboty i nie ma czego się wstydzić. Na dzień dzisiejszy może to być pseudonim, login używany w projekcie, ale nie widzę przeszkód, aby używać do tego swojego imienia i nazwiska. Uwierzcie mi, że jeśli nie dziś, to za kilka lat większość na pewno doceni tę decyzję. Sorka, jeśli temat był już poruszany gdzieś w jakimś wątku, a ja tego nie doczytałem, ale jestem świeżak w projekcie.
grinders- Liczba postów : 10
Join date : 08/06/2015
Re: (zakończony)Warsztat 17: etap 09: finalna KONTROLA JAKOŚCI warsztatu
To zawsze robię (od warsztatu nr 15) na końcu - w chwili publikacji warsztatu do nauki/egzaminu (wypisani wtedy są wszyscy współpracujący na stronie tytułowej laborki). Aktualnie tą informację (kto nad czym pracował) możesz podejrzeć w "rejestratorze" --> produkcja warsztatów --> w17grinders napisał:Druga uwaga, która trochę mnie kłuje, to ta anonimowość. Wywołuję tu do tablicy autorów, korektorów, edytorów, grafików i wszystkich, którzy przelewają pot, krew i łzy nad opracowywaniem poszczególnych warsztatów. Dlaczego nie podpisujecie się swoimi pseudonimami, nazwiskami, lub czymkolwiek, co pozwoliłoby na waszą identyfikację?
koszmarek- Lider grupy "Madagaskar"
- Liczba postów : 596
Join date : 25/10/2012
Re: (zakończony)Warsztat 17: etap 09: finalna KONTROLA JAKOŚCI warsztatu
a to sorka. Ogarnąłem na razie warsztat trzeci, a tam jeszcze czegoś takiego nie zauważyłem (poza filmem).
Moja korekta:
Wstęp
Str.1
oraz zrzuty ekranu – „oraz” wg mnie jest zbędne (moja opinia);
w którym [czy tutaj nie ma przypadkiem podwójnej spacji?] student „Madagaskaru”;
* Oczywiście mam świadomość, że wideo warsztaty w3w16 oglądało wielu zaawansowanych programistów (którzy nie wymagając opisanej tu transformacji). – gdzie jest punkt zaczepienia tej gwiazdki (w sensie gwiazdka, która sugeruje czytelnikowi, że ma szukać jakiegoś komentarza? Druga sprawa, to powinno być (nie wymagają [bez „c] opisanej tu);
SPIS TREŚCI całego warsztatu – dziwnie. Albo wszystko pisane dużymi, albo pisane zgodnie z zasadami ogólnymi, jak to ma miejsce w innych miejscach, no chyba, że to celowy zabieg autora, a ja tu nie wyłapałem dowcipu sytuacyjnego ;
wszystkich rozdziałów warsztatu, - pomiędzy przecinek wcięła się spacja.
Str. 2
4.4 KODY źródłowe (brak) – dlaczego z dużej? Kilka linijek wyżej kody napisane było normalnie? Jaki jest klucz do pisania niektórych słów dużymi literami? Bo widzę w niektórych miejscach w spisie treści „obikety” pisane dużymi i małymi literami, raz nazwa klasy jest napisana dużymi, a raz normalnie, za to wzięta w cudzysłów i dlaczego WIELU pisane jest wielkimi?
Str.3
Załamano zasadę – załamano, czy złamano? Załamano brzmi dużo bardziej depresyjnie ;
w kodzie klas oraz aplikacji. Lepszym rozwiązaniem – nie wiem, czy można w takim miejscu zaczynać nowe zdanie (nie mogę dokopać się do takiej informacji). Jeśli ktoś wie, to proszę o info, w innym przypadku, czy nie byłoby bezpieczniej użyć tu myślnika?
Moja korekta:
Wstęp
Str.1
oraz zrzuty ekranu – „oraz” wg mnie jest zbędne (moja opinia);
w którym [czy tutaj nie ma przypadkiem podwójnej spacji?] student „Madagaskaru”;
* Oczywiście mam świadomość, że wideo warsztaty w3w16 oglądało wielu zaawansowanych programistów (którzy nie wymagając opisanej tu transformacji). – gdzie jest punkt zaczepienia tej gwiazdki (w sensie gwiazdka, która sugeruje czytelnikowi, że ma szukać jakiegoś komentarza? Druga sprawa, to powinno być (nie wymagają [bez „c] opisanej tu);
SPIS TREŚCI całego warsztatu – dziwnie. Albo wszystko pisane dużymi, albo pisane zgodnie z zasadami ogólnymi, jak to ma miejsce w innych miejscach, no chyba, że to celowy zabieg autora, a ja tu nie wyłapałem dowcipu sytuacyjnego ;
wszystkich rozdziałów warsztatu, - pomiędzy przecinek wcięła się spacja.
Str. 2
4.4 KODY źródłowe (brak) – dlaczego z dużej? Kilka linijek wyżej kody napisane było normalnie? Jaki jest klucz do pisania niektórych słów dużymi literami? Bo widzę w niektórych miejscach w spisie treści „obikety” pisane dużymi i małymi literami, raz nazwa klasy jest napisana dużymi, a raz normalnie, za to wzięta w cudzysłów i dlaczego WIELU pisane jest wielkimi?
Str.3
Załamano zasadę – załamano, czy złamano? Załamano brzmi dużo bardziej depresyjnie ;
w kodzie klas oraz aplikacji. Lepszym rozwiązaniem – nie wiem, czy można w takim miejscu zaczynać nowe zdanie (nie mogę dokopać się do takiej informacji). Jeśli ktoś wie, to proszę o info, w innym przypadku, czy nie byłoby bezpieczniej użyć tu myślnika?
grinders- Liczba postów : 10
Join date : 08/06/2015
Re: (zakończony)Warsztat 17: etap 09: finalna KONTROLA JAKOŚCI warsztatu
Rozdział 01
Str. 1
zaprezentowane klasy – podwójna spacja?
Prezentowanych [podwójna spacja?] w warsztatach;
alfabetu Morsa i odwrotnie – brak kropki;
klasę statyczną [brak przecinka] która;
Lista wypunktowana na dole strony: przynajmniej pierwsza pozycja powinna zakończyć się średnikiem. Dla lepszego efektu wizualnego zdanie [Kod klasy „“LpgCalculator”:] przeniósłbym na następną stronę.
Str. 2
Listę numerowaną zamieniłbym na wypunktowaną (trochę dziwnie wygląda wcięte w środku zdania, a jej elementy zaczynają się małą literą). W punkcie pierwszym jeden nawias kończy się i od razu zaczyna się drugi. To też dziwnie wygląda. Drugi nawias zastąpiłbym myślnikiem i tę samą zasadę zastosowałbym w punkcie drugim.
Str. 3
[wstawiłbym przecinek tu] to ciągle może te;
dołączona biblioteka “LibCalculators.dll” , - wcięła się spacja przed przecinkiem
Str. 1
zaprezentowane klasy – podwójna spacja?
Prezentowanych [podwójna spacja?] w warsztatach;
alfabetu Morsa i odwrotnie – brak kropki;
klasę statyczną [brak przecinka] która;
Lista wypunktowana na dole strony: przynajmniej pierwsza pozycja powinna zakończyć się średnikiem. Dla lepszego efektu wizualnego zdanie [Kod klasy „“LpgCalculator”:] przeniósłbym na następną stronę.
Str. 2
Listę numerowaną zamieniłbym na wypunktowaną (trochę dziwnie wygląda wcięte w środku zdania, a jej elementy zaczynają się małą literą). W punkcie pierwszym jeden nawias kończy się i od razu zaczyna się drugi. To też dziwnie wygląda. Drugi nawias zastąpiłbym myślnikiem i tę samą zasadę zastosowałbym w punkcie drugim.
Str. 3
[wstawiłbym przecinek tu] to ciągle może te;
dołączona biblioteka “LibCalculators.dll” , - wcięła się spacja przed przecinkiem
grinders- Liczba postów : 10
Join date : 08/06/2015
Re: (zakończony)Warsztat 17: etap 09: finalna KONTROLA JAKOŚCI warsztatu
Rozdział 02
Str. 1
W tym warsztacie zostanie utworzona pierwsza wersja systemu zarządzania odprawą pasażerów na lotnisku. W tym rozdziale zostanie oprogramowany pierwszy element tego systemu klasa “Passenger” która specyfikuje pasażerów w tym systemie. – „W tym” jest powtórzone. Tak nie może być. Proponuję napisać w drugim zdaniu [Zostanie również oprogramowany…];
( oraz obliczenia) – zbędna spacja przed oraz;
Str. 6
ponieważ cała klasa jest statyczna – przecinek przed ponieważ;
W tym warsztacie nadal popełniana będzie ta “zbrodnia”, bo dzięki temu mechanizmy związane z klasami i obiektami, będą w tym warsztacie maksymalnie uproszczone (dla studenta który pierwszy raz ma do czynienia z programowaniem obiektowym). – zamiast „bo” napisać „ponieważ” („bo” mówią dzieci w przedszkolu ), a przecinek przed „będą” jest zbędny;
Str. 7
Nieodprawionego [podwójna spacja] na odprawiony;
od kodu klasy “Passenger” [podwójna spacja] po to, aby;
aplikacja konsolowa [zbędna spacja] , której;
Str. 8
Już wcześniej zauważyłem, że odstępy pomiędzy grafiką a tekstem są za małe. Tutaj widać to dobitnie.
Str. 10
w pod katalogu – powinno być podkatalogu
Str. 13
działa inaczej [spacja przed przecinkiem], co wynika;
Str. 14
klasy “Passenger” [podwójna spacja] można w aplikacji
Str. 15
“surname” [wcięty przecinek],
Str. 16
(imieniem [wcięta spacja], nazwiskiem;
Oto kod aplikacji konsolowej realizujący powyżej opisany scenariusz: - przeniósłbym na następną stronę.
Str. 1
W tym warsztacie zostanie utworzona pierwsza wersja systemu zarządzania odprawą pasażerów na lotnisku. W tym rozdziale zostanie oprogramowany pierwszy element tego systemu klasa “Passenger” która specyfikuje pasażerów w tym systemie. – „W tym” jest powtórzone. Tak nie może być. Proponuję napisać w drugim zdaniu [Zostanie również oprogramowany…];
( oraz obliczenia) – zbędna spacja przed oraz;
Str. 6
ponieważ cała klasa jest statyczna – przecinek przed ponieważ;
W tym warsztacie nadal popełniana będzie ta “zbrodnia”, bo dzięki temu mechanizmy związane z klasami i obiektami, będą w tym warsztacie maksymalnie uproszczone (dla studenta który pierwszy raz ma do czynienia z programowaniem obiektowym). – zamiast „bo” napisać „ponieważ” („bo” mówią dzieci w przedszkolu ), a przecinek przed „będą” jest zbędny;
Str. 7
Nieodprawionego [podwójna spacja] na odprawiony;
od kodu klasy “Passenger” [podwójna spacja] po to, aby;
aplikacja konsolowa [zbędna spacja] , której;
Str. 8
Już wcześniej zauważyłem, że odstępy pomiędzy grafiką a tekstem są za małe. Tutaj widać to dobitnie.
Str. 10
w pod katalogu – powinno być podkatalogu
Str. 13
działa inaczej [spacja przed przecinkiem], co wynika;
Str. 14
klasy “Passenger” [podwójna spacja] można w aplikacji
Str. 15
“surname” [wcięty przecinek],
Str. 16
(imieniem [wcięta spacja], nazwiskiem;
Oto kod aplikacji konsolowej realizujący powyżej opisany scenariusz: - przeniósłbym na następną stronę.
grinders- Liczba postów : 10
Join date : 08/06/2015
Re: (zakończony)Warsztat 17: etap 09: finalna KONTROLA JAKOŚCI warsztatu
Z tą zbędną spacją przed przecinkiem to jakiś generalny problem z dokumentami google.
... Coffeina też zgłaszał mi masę wystąpień tego błędu
... Coffeina też zgłaszał mi masę wystąpień tego błędu
koszmarek- Lider grupy "Madagaskar"
- Liczba postów : 596
Join date : 25/10/2012
Re: (zakończony)Warsztat 17: etap 09: finalna KONTROLA JAKOŚCI warsztatu
Rozdział 03
Str. 01
wyświeltałem – wyświetlałem;
fatalnym sposobem, tzn. [podwójna spacja] utworzę tyle klas statycznych;
“Passenger” ile pasażerów – powinno być „ilu”;
Str. 2
wkleję teraz sam kod, co jest w pierwotnej klasie “Passenger”. – wkleję ten sam kod, co w pierwotnej klasie „Passenger”. Nie brzmi lepiej?
(w tym przekładzie dwóch) pasażerach: - w tym przykładzie;
Str. 6
to odwoływać się do niej trzeba w nowy – to do niej trzeba się odwoływać;
Str. 7
tylko nazwę klasy [przecinek] a następnie po kropce;
obwódką [wcięta spacja], jako;
oraz metod klasy “Passenger”: - zamiast dwukropka, powinna być kropka (lepsze), albo następne zdanie z małej;
Str. 8
Teraz przechodzę do senda nowego rozwiązania – sedna;
Teraz przechodzę do senda nowego rozwiązania dorobiłem do aplikacji konsolowej analogiczny kod ale dla KOLEJNYCH pasażerów klasy “Passenger” (oraz usunąłem 3 pierwsze linie od dawna dezaktywowanego, niepotrzebnego mi już kodu). – nie rozumiem sensu zdania, jakby wiele wątków wciśniętych w jedno zdanie, do tego poobrywanych z kluczowych słów;
oraz “passengerSon” [zbędna spacja].
Str. 10
jeszcze nie odprawieni – nieodprawieni;
Str. 11
zmianie stanu tych obiektach, - obiektów;
2 sekcje oznaczone – nie jestem pewien, ale chyba powinno być 2., dla pewności napisałbym słownie „dwie”;
prezentują stan 3 pasażerów. – j.w.;
rozpisanym na 2 linijki: - j.w.;
komunikaty informującej – informujące;
pasażerów. [podwójna spacja] W jednym z pierwszych;
zadeklaruj zmienną passengerFather[przecinek] która;
Str. 12
powyższego kodu passengerFather [podwójna spacja] być pusta zmienną, - zdanie niezrozumiałe;
Zazwyczaj będę [potrójna spacja] stosował;
W tym rozdziale zaprezentowano różnicę pomiędzy: - jedną różnicę, czy wiele różnic? – wtedy „różnice”;
oraz zwykłą klasą [przecinek] dla której;
“LpgCalculator” [zbędna spacja],;
użycia klasy [podwójna spacja] zwykłej;
Str. 01
wyświeltałem – wyświetlałem;
fatalnym sposobem, tzn. [podwójna spacja] utworzę tyle klas statycznych;
“Passenger” ile pasażerów – powinno być „ilu”;
Str. 2
wkleję teraz sam kod, co jest w pierwotnej klasie “Passenger”. – wkleję ten sam kod, co w pierwotnej klasie „Passenger”. Nie brzmi lepiej?
(w tym przekładzie dwóch) pasażerach: - w tym przykładzie;
Str. 6
to odwoływać się do niej trzeba w nowy – to do niej trzeba się odwoływać;
Str. 7
tylko nazwę klasy [przecinek] a następnie po kropce;
obwódką [wcięta spacja], jako;
oraz metod klasy “Passenger”: - zamiast dwukropka, powinna być kropka (lepsze), albo następne zdanie z małej;
Str. 8
Teraz przechodzę do senda nowego rozwiązania – sedna;
Teraz przechodzę do senda nowego rozwiązania dorobiłem do aplikacji konsolowej analogiczny kod ale dla KOLEJNYCH pasażerów klasy “Passenger” (oraz usunąłem 3 pierwsze linie od dawna dezaktywowanego, niepotrzebnego mi już kodu). – nie rozumiem sensu zdania, jakby wiele wątków wciśniętych w jedno zdanie, do tego poobrywanych z kluczowych słów;
oraz “passengerSon” [zbędna spacja].
Str. 10
jeszcze nie odprawieni – nieodprawieni;
Str. 11
zmianie stanu tych obiektach, - obiektów;
2 sekcje oznaczone – nie jestem pewien, ale chyba powinno być 2., dla pewności napisałbym słownie „dwie”;
prezentują stan 3 pasażerów. – j.w.;
rozpisanym na 2 linijki: - j.w.;
komunikaty informującej – informujące;
pasażerów. [podwójna spacja] W jednym z pierwszych;
zadeklaruj zmienną passengerFather[przecinek] która;
Str. 12
powyższego kodu passengerFather [podwójna spacja] być pusta zmienną, - zdanie niezrozumiałe;
Zazwyczaj będę [potrójna spacja] stosował;
W tym rozdziale zaprezentowano różnicę pomiędzy: - jedną różnicę, czy wiele różnic? – wtedy „różnice”;
oraz zwykłą klasą [przecinek] dla której;
“LpgCalculator” [zbędna spacja],;
użycia klasy [podwójna spacja] zwykłej;
grinders- Liczba postów : 10
Join date : 08/06/2015
Re: (zakończony)Warsztat 17: etap 09: finalna KONTROLA JAKOŚCI warsztatu
koszmarek napisał:Z tą zbędną spacją przed przecinkiem to jakiś generalny problem z dokumentami google.
... Coffeina też zgłaszał mi masę wystąpień tego błędu
ach joo... kolejny punkt na mojej liście awersji do google a z czego wynika ta różnica, że niektóre dokumenty mogę pobrać na dysk, a inne muszę przeglądać przez dysk google? to nie pierwszy raz, jak google przekłamuje dokumenty, które "podgląda się" bez zapisywania, dlatego ja zawsze wolę plik zapisać na dysku, a tutaj mam tylko podgląd dokumentu, albo zapis obrazka, czyli miniaturki, a to słabo...
grinders- Liczba postów : 10
Join date : 08/06/2015
Re: (zakończony)Warsztat 17: etap 09: finalna KONTROLA JAKOŚCI warsztatu
Witam
Od razu off topic do powyższej wypowiedzi:
Ja jestem zwolennikiem i szczerym wyznawcą religii M$ (wiem - ciemna strona mocy). Ale w trybie online (zalogowania na koncie M$) mogę sobie do woli korzystać z word i excel (z możliwością zapisu plików na dysku - domyślnie na OneDrive). Nie ma możliwości używania makr (formuły ładnie działają - oczywiście z pewnymi ograniczeniami...)
Pozdrawiam M$holików
Tomtom
Od razu off topic do powyższej wypowiedzi:
Ja jestem zwolennikiem i szczerym wyznawcą religii M$ (wiem - ciemna strona mocy). Ale w trybie online (zalogowania na koncie M$) mogę sobie do woli korzystać z word i excel (z możliwością zapisu plików na dysku - domyślnie na OneDrive). Nie ma możliwości używania makr (formuły ładnie działają - oczywiście z pewnymi ograniczeniami...)
Pozdrawiam M$holików
Tomtom
tomtom1- Koordynator Ruchu Egzaminacyjnego "Madagaskaru"
- Liczba postów : 81
Join date : 09/12/2014
Re: (zakończony)Warsztat 17: etap 09: finalna KONTROLA JAKOŚCI warsztatu
Z uwagi na mnogość wystąpienia określenie „zbędna spacja” będzie występować na równi ze skrótem „ZS”. Wiem, że google przekłamuje, ale nie pracując na materiale źródłowym nie widzę, czy to błąd ich, czy autora, dlatego zaznaczam wszędzie, gdzie taki błąd wyłapię.
Ponawiam też prośbę o zwiększenie odstępów pomiędzy tekstem a grafikami.
Rozdział 4
Str. 1
W c# - a nie C#?
“passengerFather” [zbędna spacja],;
referencyjnego [zbędna spacja] (typ klasy “Passenger”);
Oczywiście jest masa opracowań (m.in w Internecie)[brak przecinka] które;
referencyjnych. [zbędna spacja] Zachęcam;
referencyjnym[brak kropki, zbędna spacja] Sugeruję;
4.2 Cechy typów PROSTYCH – obowiązkowo przerzucamy na nową stronę
Str. 2
Bo – ponieważ
Oto rezultat działania aplikacji (komunikaty na konsoli wygenerowane kodem z linii 21 oraz 23) – brak dwukropka na końcu, a samo zdanie przeniósłbym na stronę następną, czyli tam, gdzie jest grafika, do której tekst odwołuje się.
Str. 3
tą skopiowaną- „tę”, wyszukać wszystkie „tą” w dokumencie i zamienić na poprawne „tę”
działania metody “ChangeValue” – brak kropki na końcu;
Inaczej [podwójna spacja] to ujmując;
Przypominam [zbędna spacja],;
w tym przykłądzie , - przykładzie, zbędna spacja przed przecinkiem;
prostych [ZS],;
Str. 4
W linii nr 14 zadeklarowałem zmienną “myNumber1”[ZS] ,;
W linii nr 15 zadeklarowałem zmienną “myNumber2”[ZS] ,;
została wartość tylko zmiennej “MyNumber1”[ZS] .;
została nie zmieniona. – nie została zmieniona, albo pozostała bez zmian;
typu prostego w metodzie – brak średnika na końcu;
Po raz kolejny wyczyściłem moją aplikację konsolową, oraz wpisałem w niej taki kod: - przerzucić na stronę z grafiką, do której odwołuje się tekst
Str. 5
zmienną klasy klasy – o jedno „klasy” za dużo;
modyfkacje – modyfikacje;
Str. 6
Wartości[brak przecinka] a jednak zmiana na obiekcie “passengerFather”;
bo widać w metodzie – ponieważ;
jest jej [podwójna spacja] zmieniona;
Przyczyną tego zachowania jest fakt, że zarówno: - i poniżej jest lista, z której zrezygnowałbym na rzecz zwykłego zdania;
zmienne odwołująca się – odwołujące;
Str. 7
Ostatnie zdanie przenieść na stronę z grafiką, do której się odnosi, albo zmniejszyć grafiki tak, aby mieściły się na jednej stronie, co jest też dobrym pomysłem, bo grafikę przedstawiającą kółka i dwa trójkąty spokojnie można zmniejszyć;
Str. 8
(słowem kluczowym [ZS] “new”).;
przypisuję [ZS] obiekt zmiennej “passenger1” [brak kropki];
Str. 9
obiektów “passenger1” [ZS],;
“passenger1” [ZS],;
informacje o 2 pasażerach – dwóch;
bo – ponieważ, ehhhh, ja wiem, że fuzekle zamiast skarpet, że gardina, że filok i bonbony, że tak śmiesznie zaciągacie, ale… Gliwiczaninie!!! Nie wypada używać „bo” w dokumentach i innych bardziej oficjalnych pismach
“Main”[brak przecinka] ani w kodzie;
Str. 10
19 (Passenger passenger2 = passenger1)[kropka i zaczynamy z dużej] zmienne;
Uznałem [ZS] ,;
Uznałem , że dla tego rozdziału udostępnienie kodów źródłowych nie jest konieczne, ponieważ jest tu wiele krótkich przykładów, które łatwo można spreparować z powyższych zrzutów ekranu). – do tej pory nie skupiałem się na merytorycznej części, bo [cholera! koszmarek! teraz muszę się przestawiać!]… ponieważ nie potrafię skupić się i na tym i na tym, ale jakoś to zdanie przeanalizowałem dokładniej i zgłaszam jedną uwagę, za którą autor warsztatu na pewno mnie pokocha… co najwyżej w pupę
Programista to rodzaj zboczenia, które należy traktować specyficznie. Jego celem powinno być nieustanne kształcenie się i rozwijanie, ze względu na to, że rynek cały czas zmienia się, zmieniają się trendy, a to wszystko wymaga czasu. Czas należy do tych upierdliwych rzeczy, których nie można kupić, ani zhakować. Trzeba zatem bardzo mądrze nim gospodarować. Nie bawmy się zatem w ręczne przepisywanie kodu – syndrom książki, skoro pracujemy na dokumentach elektronicznych, które bardzo łatwo można kopiować. Ręczne klepanie zalecane jest początkującym programistom [jak ja], ale w warsztacie siedemnastym, można już odpuścić takie ćwiczenia. Idealnym rozwiązaniem byłoby wklejanie kodu źródłowego nie w postaci obrazków, tylko w postaci odpowiednio sformatowanego tekstu. Nie wiem jak inne edytory tekstu, ale office pięknie radzi sobie z kopiowaniem kolorów i wszelkich wcięć. Poza tym kopiowanie tekstu zajmuje chyba mniej czasu, niż zrobienie zrzutu ekranu i ewentualna obróbka zdjęcia. Kompromisem będzie dołączenie kodów źródłowych do tego warsztatu, coby nie przerabiać za dużo warsztatu - ja jednak głosuję na tekst zamiast grafik
Ponawiam też prośbę o zwiększenie odstępów pomiędzy tekstem a grafikami.
Rozdział 4
Str. 1
W c# - a nie C#?
“passengerFather” [zbędna spacja],;
referencyjnego [zbędna spacja] (typ klasy “Passenger”);
Oczywiście jest masa opracowań (m.in w Internecie)[brak przecinka] które;
referencyjnych. [zbędna spacja] Zachęcam;
referencyjnym[brak kropki, zbędna spacja] Sugeruję;
4.2 Cechy typów PROSTYCH – obowiązkowo przerzucamy na nową stronę
Str. 2
Bo – ponieważ
Oto rezultat działania aplikacji (komunikaty na konsoli wygenerowane kodem z linii 21 oraz 23) – brak dwukropka na końcu, a samo zdanie przeniósłbym na stronę następną, czyli tam, gdzie jest grafika, do której tekst odwołuje się.
Str. 3
tą skopiowaną- „tę”, wyszukać wszystkie „tą” w dokumencie i zamienić na poprawne „tę”
działania metody “ChangeValue” – brak kropki na końcu;
Inaczej [podwójna spacja] to ujmując;
Przypominam [zbędna spacja],;
w tym przykłądzie , - przykładzie, zbędna spacja przed przecinkiem;
prostych [ZS],;
Str. 4
W linii nr 14 zadeklarowałem zmienną “myNumber1”[ZS] ,;
W linii nr 15 zadeklarowałem zmienną “myNumber2”[ZS] ,;
została wartość tylko zmiennej “MyNumber1”[ZS] .;
została nie zmieniona. – nie została zmieniona, albo pozostała bez zmian;
typu prostego w metodzie – brak średnika na końcu;
Po raz kolejny wyczyściłem moją aplikację konsolową, oraz wpisałem w niej taki kod: - przerzucić na stronę z grafiką, do której odwołuje się tekst
Str. 5
zmienną klasy klasy – o jedno „klasy” za dużo;
modyfkacje – modyfikacje;
Str. 6
Wartości[brak przecinka] a jednak zmiana na obiekcie “passengerFather”;
bo widać w metodzie – ponieważ;
jest jej [podwójna spacja] zmieniona;
Przyczyną tego zachowania jest fakt, że zarówno: - i poniżej jest lista, z której zrezygnowałbym na rzecz zwykłego zdania;
zmienne odwołująca się – odwołujące;
Str. 7
Ostatnie zdanie przenieść na stronę z grafiką, do której się odnosi, albo zmniejszyć grafiki tak, aby mieściły się na jednej stronie, co jest też dobrym pomysłem, bo grafikę przedstawiającą kółka i dwa trójkąty spokojnie można zmniejszyć;
Str. 8
(słowem kluczowym [ZS] “new”).;
przypisuję [ZS] obiekt zmiennej “passenger1” [brak kropki];
Str. 9
obiektów “passenger1” [ZS],;
“passenger1” [ZS],;
informacje o 2 pasażerach – dwóch;
bo – ponieważ, ehhhh, ja wiem, że fuzekle zamiast skarpet, że gardina, że filok i bonbony, że tak śmiesznie zaciągacie, ale… Gliwiczaninie!!! Nie wypada używać „bo” w dokumentach i innych bardziej oficjalnych pismach
“Main”[brak przecinka] ani w kodzie;
Str. 10
19 (Passenger passenger2 = passenger1)[kropka i zaczynamy z dużej] zmienne;
Uznałem [ZS] ,;
Uznałem , że dla tego rozdziału udostępnienie kodów źródłowych nie jest konieczne, ponieważ jest tu wiele krótkich przykładów, które łatwo można spreparować z powyższych zrzutów ekranu). – do tej pory nie skupiałem się na merytorycznej części, bo [cholera! koszmarek! teraz muszę się przestawiać!]… ponieważ nie potrafię skupić się i na tym i na tym, ale jakoś to zdanie przeanalizowałem dokładniej i zgłaszam jedną uwagę, za którą autor warsztatu na pewno mnie pokocha… co najwyżej w pupę
Programista to rodzaj zboczenia, które należy traktować specyficznie. Jego celem powinno być nieustanne kształcenie się i rozwijanie, ze względu na to, że rynek cały czas zmienia się, zmieniają się trendy, a to wszystko wymaga czasu. Czas należy do tych upierdliwych rzeczy, których nie można kupić, ani zhakować. Trzeba zatem bardzo mądrze nim gospodarować. Nie bawmy się zatem w ręczne przepisywanie kodu – syndrom książki, skoro pracujemy na dokumentach elektronicznych, które bardzo łatwo można kopiować. Ręczne klepanie zalecane jest początkującym programistom [jak ja], ale w warsztacie siedemnastym, można już odpuścić takie ćwiczenia. Idealnym rozwiązaniem byłoby wklejanie kodu źródłowego nie w postaci obrazków, tylko w postaci odpowiednio sformatowanego tekstu. Nie wiem jak inne edytory tekstu, ale office pięknie radzi sobie z kopiowaniem kolorów i wszelkich wcięć. Poza tym kopiowanie tekstu zajmuje chyba mniej czasu, niż zrobienie zrzutu ekranu i ewentualna obróbka zdjęcia. Kompromisem będzie dołączenie kodów źródłowych do tego warsztatu, coby nie przerabiać za dużo warsztatu - ja jednak głosuję na tekst zamiast grafik
grinders- Liczba postów : 10
Join date : 08/06/2015
Re: (zakończony)Warsztat 17: etap 09: finalna KONTROLA JAKOŚCI warsztatu
tomtom1 napisał:Witam
Od razu off topic do powyższej wypowiedzi:
Ja jestem zwolennikiem i szczerym wyznawcą religii M$ (wiem - ciemna strona mocy). Ale w trybie online (zalogowania na koncie M$) mogę sobie do woli korzystać z word i excel (z możliwością zapisu plików na dysku - domyślnie na OneDrive). Nie ma możliwości używania makr (formuły ładnie działają - oczywiście z pewnymi ograniczeniami...)
Pozdrawiam M$holików
Tomtom
też wolę korzystać z produktów M$, niż z darmowych rozwiązań. są dużo lepiej dopracowane, a libre office względem M$ office jest o całe lata świetlne do tyłu i każdy, kto potrzebuje trochę zaawansowanej obsługi, wzbogaconej o ładniejszy wygląd, lepsze szablony, nie może pozwolić sobie na utratę swojej pracy przez zwiechy programu (w libre zdarza mi się to często) wybierze M$, jednak M$ ma tę jedną wadę. jest płatny. w tej chwili korzystam z miesięcznego okresu próbnego i nie płacę nic, ale niedługo będę musiał (z bólem poniżej linii pleców) powrócić do libre. Rozwiązania pirackie nie rajcują mnie. Za stary jestem na to, poza tym to już nie te czasy, za duże ryzyko wpadki i za dużo jest do stracenia. Poza tym to jest kradzież, a kto jak kto, ale programiści powinni być na tym punkcie szczególnie uczuleni. Dlatego wolałbym, aby warsztaty były produkowane w postaci PDFów, które można pobrać na dysk lokalny i otworzyć w przeznaczonym do tego programie, zamiast korzystać z kijowych rozwiązań proponowanych przez google. Ustosunkowując się do googla i Off topując bardziej:
na pohybel systemie spod znaku zgniłego robocika!!!
//edit
na prośbę tomtoma cenzuruję swoją wypowiedź, jednak, ponieważ nie do końca jestem pewien, o które słowo chodziło (dla mnie to drugie słowo wywołuje dużo więcej negatywnych emocji i zdecydowanie bardziej podnosi ciśnienie), to usuwam obydwa.
Ostatnio zmieniony przez grinders dnia Pią Sie 28, 2015 4:08 pm, w całości zmieniany 1 raz
grinders- Liczba postów : 10
Join date : 08/06/2015
Re: (zakończony)Warsztat 17: etap 09: finalna KONTROLA JAKOŚCI warsztatu
@Grinders
Nie jestem adminem na tym forum ale prosiłbym aby nie używać przekleństw (w dowolnym języku)...
Jednocześnie proszę Ciebie (lub Admina) o usunięcie końcowego fragmentu tekstu...
Pozdrawiam
Tomtom
EDIT:
@Grinders
Dzięki za zmianę w tekście.
Nie jestem adminem na tym forum ale prosiłbym aby nie używać przekleństw (w dowolnym języku)...
Jednocześnie proszę Ciebie (lub Admina) o usunięcie końcowego fragmentu tekstu...
Pozdrawiam
Tomtom
EDIT:
@Grinders
Dzięki za zmianę w tekście.
tomtom1- Koordynator Ruchu Egzaminacyjnego "Madagaskaru"
- Liczba postów : 81
Join date : 09/12/2014
Re: (zakończony)Warsztat 17: etap 09: finalna KONTROLA JAKOŚCI warsztatu
Grinders, Ty na prawdę nie jesteś w stanie pobrać niektóych dokumentów ? Sprawdzisz to dokładnie ? (jestem na 99% że często mało widoczne, ale są zawsze opcje do pobrania tych dokumentów)grinders napisał:koszmarek napisał:Z tą zbędną spacją przed przecinkiem to jakiś generalny problem z dokumentami google.
... Coffeina też zgłaszał mi masę wystąpień tego błędu
ach joo... kolejny punkt na mojej liście awersji do google a z czego wynika ta różnica, że niektóre dokumenty mogę pobrać na dysk, a inne muszę przeglądać przez dysk google?
koszmarek- Lider grupy "Madagaskar"
- Liczba postów : 596
Join date : 25/10/2012
Re: (zakończony)Warsztat 17: etap 09: finalna KONTROLA JAKOŚCI warsztatu
@grinders (wierzę, że) wdrożyłem praktycznie wszystkie Twoje uwagi (czekam na uwagi do rodziału 5 oraz specyf. aplikacji egzaminacyjnej ).
Kilka moich przemyśleń:
Kilka moich przemyśleń:
- nie wdrożę uwag w stylu "przeniósłbym na następną stronę" , gdyż struktura całej prezentacji (sekcje tekstów, zrzuty ekranów itp.) cały czas mi "pływa" (coś dodaję, coś poprawiam i za każdym razem musiałbym sprawdzać czy wszystko dobrze się mieści na stronach). Piszę o tym , żeby wszyscy wiedzieli że nie trzeba ich zgłaszać;
- usunąłem wszystkie podwójne spacje;
- usunąłem spacje przed przecinkiem;
- chyba usunąłem wszystkie "bo" :/ ;
- co do Twojej uwagi @grinders o braku kodów źródłowych w rozdziale 4, to kontynuuję kompromis o którym wspomniałeś (zrzuty ekranu + link do kodów źródłowych), tzn. dorobiłem przed chwilą linki do kodów źródłowych również w rozdziale 4. Uznałem , że na razie decyduję się na zrzuty, ponieważ ;p jesteśmy na etapie nauki ciągle podstaw programowania a screeny dają mi możliwość zaznaczania sekcji kodu, wizualizowania strzałkami (pokazującymi referencje pomiędzy fragmentami kodu) itp.
koszmarek- Lider grupy "Madagaskar"
- Liczba postów : 596
Join date : 25/10/2012
Re: (zakończony)Warsztat 17: etap 09: finalna KONTROLA JAKOŚCI warsztatu
ROZDZIAŁ 4 str. 1.
"...dokumencie celowo nie “zdoktoryzuję” czytelnika z tego (ważnego!) zagadnienia, poniewa nie ..."
winno być:
"...dokumencie celowo nie “zdoktoryzuję” czytelnika z tego (ważnego!) zagadnienia, ponieważ nie..."
"...dokumencie celowo nie “zdoktoryzuję” czytelnika z tego (ważnego!) zagadnienia, poniewa nie ..."
winno być:
"...dokumencie celowo nie “zdoktoryzuję” czytelnika z tego (ważnego!) zagadnienia, ponieważ nie..."
zefirek- Egzaminator Warsztatów "Madagaskaru"
- Liczba postów : 41
Join date : 27/05/2013
Skąd : Gryfów Śląski
Odpowiedz z cytatem (w trakcie)Warsztat 17: etap 09: finalna KONTROLA JAKOŚCI warsztatu
rozdział1
strona 1 - "np." występuje 2 razy, należało by jedno usunąć.
W aplikacji nie muszą być dostępne np. 2 kalkulatory na raz, czy np. aż
7 translatorów Morsa w tym samym uruchomieniu programu.
strona 2
- LpG - powinno być dużymi literami.
Poniżej zaprezentowano użycie powyższej klasy w aplikacji konsolowej (konsolowego
kalkulatora LpG).
rozdział 3
Kilka razy występuje wyraz odnoszący się do kolejnych klas Passenger, czyli: "Passengerx" - do ostatniej litery "x"
dodałbym jakąś kolorową czcionkę aby jakoś wyraźniej to podkreślić (lub pogrubił to x) np PassengerX
strona 5
Zacznę od takiego przerobienia klasy “Passenger”, aby
już nie była klasą statyczną. Usuwam prefiksy “static” przed nazwą klasy, nazwami zmiennych
oraz nazwami metod:
- takiego - moim zdaniem zbędne chyba że te słowa mają jakiś głębszy sens.
strona 12
● w linii 34 odprawiono Homera Simpsona (uruchomiono metodę “CheckIn” dla obiektu “passengerFather”;
-brak zamykającego nawiasu
rozdział 4
strona 4
dokumencie celowo nie “zdoktoryzuję” czytelnika z tego (ważnego!) zagadnienia, poniewa nie
- poniewa brakuje ż ponieważ
strona 1 - "np." występuje 2 razy, należało by jedno usunąć.
W aplikacji nie muszą być dostępne np. 2 kalkulatory na raz, czy np. aż
7 translatorów Morsa w tym samym uruchomieniu programu.
strona 2
- LpG - powinno być dużymi literami.
Poniżej zaprezentowano użycie powyższej klasy w aplikacji konsolowej (konsolowego
kalkulatora LpG).
rozdział 3
Kilka razy występuje wyraz odnoszący się do kolejnych klas Passenger, czyli: "Passengerx" - do ostatniej litery "x"
dodałbym jakąś kolorową czcionkę aby jakoś wyraźniej to podkreślić (lub pogrubił to x) np PassengerX
strona 5
Zacznę od takiego przerobienia klasy “Passenger”, aby
już nie była klasą statyczną. Usuwam prefiksy “static” przed nazwą klasy, nazwami zmiennych
oraz nazwami metod:
- takiego - moim zdaniem zbędne chyba że te słowa mają jakiś głębszy sens.
strona 12
● w linii 34 odprawiono Homera Simpsona (uruchomiono metodę “CheckIn” dla obiektu “passengerFather”;
-brak zamykającego nawiasu
rozdział 4
strona 4
dokumencie celowo nie “zdoktoryzuję” czytelnika z tego (ważnego!) zagadnienia, poniewa nie
- poniewa brakuje ż ponieważ
Borixon911- Liczba postów : 90
Join date : 14/10/2013
Skąd : PIONKI-RADOM
Re: (zakończony)Warsztat 17: etap 09: finalna KONTROLA JAKOŚCI warsztatu
Witam, dodam trochę uwag od totalnego newbie w zakresie wiedzy "know how" zawartej w warsztacie 17.
Program szkoleniowy "Zarządzanie odprawami Check'in na lotnisku" (nawiasem mówiąc pochwalę się że to moja propozycja tematu )
Sposób prezentacji tworzenia programu jest przedstawiony "krok po kroku" i tak też będę go oceniał. Brak któregoś z kroków pewnie skutkowało by problemem nie do przejścia dla mnie.
Wszystkie polecenia z warsztatu 17' wykonuję na Visual Studio 2015 Community. Każdy krok wykonywałem skrupulatnie wg instrukcji i go weryfikowałem.
Rozdział 2
strona:05 Plik Passenger.cs -> namespace "AirportControl"
strona:06 Plik Passenger.cs -> namespace "Madagascar.Libraries.Airport"
Adnotacja: Wykonywałem wszystkie polecenia zgodnie z instrukcją,natomiast nie odnotowałem nigdzie zmiany namespace z "AirportControl" na "Madagascar.Libraries.Airport". Zmiana ta wykonywana jest dopiero na stronie 9 i 10.
strona:06 screen -> zakładka "AirportControlProgram.cs"
Adnotacja: Tej zakładki jeszcze nie utworzono. Potencjalnie może być źródłem dezinformacji/dezorganizacji studenta. Zmiana wprowadzona na stronie 09
strona:09 zmiana nazwy program.cs na AirportControlProgram.cs
Adnotacja: Podczas tej operacji wyświetla okno dialogowe z zapytaniem o zmiany nazw dla wszystkich referencji. Oczywiście klikamy "Tak". Tutaj nie trzeba w sumie chyba dodatkowo o tym wspominać w instrukcji.
strona:10 Dodawanie referencji -> Tutorial: "LibAirportControl.dll";
Adnotacja: Dodaję referencję z katalogu: AirportControl/AirportControl/bin/Debug. Tylko że u mnie dll nazywa się: "AirportControl.dll" a nie "LibAirportControl.dll". Zaznaczę iż w głównym katalogu AirportControl znajduje się plik: "LibAirportControl.csproj". Finalnie dodałem referencję z pliku "AirportControl.dll"
Reszta rozdziału drugiego wygląda na kawał dobrej roboty
Pozdrawiam,
Mariousz1
Program szkoleniowy "Zarządzanie odprawami Check'in na lotnisku" (nawiasem mówiąc pochwalę się że to moja propozycja tematu )
Sposób prezentacji tworzenia programu jest przedstawiony "krok po kroku" i tak też będę go oceniał. Brak któregoś z kroków pewnie skutkowało by problemem nie do przejścia dla mnie.
Wszystkie polecenia z warsztatu 17' wykonuję na Visual Studio 2015 Community. Każdy krok wykonywałem skrupulatnie wg instrukcji i go weryfikowałem.
Rozdział 2
strona:05 Plik Passenger.cs -> namespace "AirportControl"
strona:06 Plik Passenger.cs -> namespace "Madagascar.Libraries.Airport"
Adnotacja: Wykonywałem wszystkie polecenia zgodnie z instrukcją,natomiast nie odnotowałem nigdzie zmiany namespace z "AirportControl" na "Madagascar.Libraries.Airport". Zmiana ta wykonywana jest dopiero na stronie 9 i 10.
strona:06 screen -> zakładka "AirportControlProgram.cs"
Adnotacja: Tej zakładki jeszcze nie utworzono. Potencjalnie może być źródłem dezinformacji/dezorganizacji studenta. Zmiana wprowadzona na stronie 09
strona:09 zmiana nazwy program.cs na AirportControlProgram.cs
Adnotacja: Podczas tej operacji wyświetla okno dialogowe z zapytaniem o zmiany nazw dla wszystkich referencji. Oczywiście klikamy "Tak". Tutaj nie trzeba w sumie chyba dodatkowo o tym wspominać w instrukcji.
strona:10 Dodawanie referencji -> Tutorial: "LibAirportControl.dll";
Adnotacja: Dodaję referencję z katalogu: AirportControl/AirportControl/bin/Debug. Tylko że u mnie dll nazywa się: "AirportControl.dll" a nie "LibAirportControl.dll". Zaznaczę iż w głównym katalogu AirportControl znajduje się plik: "LibAirportControl.csproj". Finalnie dodałem referencję z pliku "AirportControl.dll"
Reszta rozdziału drugiego wygląda na kawał dobrej roboty
Pozdrawiam,
Mariousz1
Mariousz1- Liczba postów : 9
Join date : 09/04/2014
Re: (zakończony)Warsztat 17: etap 09: finalna KONTROLA JAKOŚCI warsztatu
Dzięki Borixonowi, Zefirkowi oraz Mariouszowi1 za celne uwagi , będę wdrażał, czekam na kolejne (od tych samych lub innych uczestników).
Dobre podejście do tematu Mariousz !
Dobre podejście do tematu Mariousz !
koszmarek- Lider grupy "Madagaskar"
- Liczba postów : 596
Join date : 25/10/2012
Re: (zakończony)Warsztat 17: etap 09: finalna KONTROLA JAKOŚCI warsztatu
Wdrożyłem Wasze uwagi.
Jeszcze przez jakiś czas będzie można je zgłaszać, ale zdecydowałem się opublikować warsztat 17
Dzięki Wam za wykonanie tego (ostatniego) etapu produkcji laborki nr 17 !
Jeszcze przez jakiś czas będzie można je zgłaszać, ale zdecydowałem się opublikować warsztat 17
Dzięki Wam za wykonanie tego (ostatniego) etapu produkcji laborki nr 17 !
koszmarek- Lider grupy "Madagaskar"
- Liczba postów : 596
Join date : 25/10/2012
Re: (zakończony)Warsztat 17: etap 09: finalna KONTROLA JAKOŚCI warsztatu
Mam kilka uwag do pliku ze specyfikacją:
Podstawowy błąd – w wielu miejscach jest swithed (screeny) a powinno chyba być switched
str. 2 – dzięsiętnych a winno być dziesiętnych
str. 3 Etap 1 pkt 2 – ... zmiana wartości potencjanego ... a winno być .. zmiana wartości potencjalnego ...
str. 3 Etap 3 – ... Ta ponowna prezentacja wszystkichu ... a winno być ... Ta ponowna prezentacja wszystkich ...
Wstęp:
Str. 1
4 wiersz pod Wprowadzenie na końcu „… tzn: …” a winno być „… tzn.: …”
Str. 2
pkt. 5.4 „… rodzajów inerfejsów …” a winno być „… rodzajów interfejsów …”
Poniżej:
„… Specyfikacja aplikacji na zaliczenie warsztatu (egzamin) - sterowanie urządzeniami inteligentego domu: …” a winno być
„… Specyfikacja aplikacji na zaliczenie warsztatu (egzamin) - sterowanie urządzeniami inteligentnego domu: …”
Rozdział 01
Ostatnie zdanie 1.2
„… programu (dla różnych wartości cen benzyny, gazu itd), …” winno być „… programu (dla różnych wartości cen benzyny, gazu itd.), …”
Tak na szybko, resztę dopiszę w innym czasie.
Pozdrawiam
Podstawowy błąd – w wielu miejscach jest swithed (screeny) a powinno chyba być switched
str. 2 – dzięsiętnych a winno być dziesiętnych
str. 3 Etap 1 pkt 2 – ... zmiana wartości potencjanego ... a winno być .. zmiana wartości potencjalnego ...
str. 3 Etap 3 – ... Ta ponowna prezentacja wszystkichu ... a winno być ... Ta ponowna prezentacja wszystkich ...
Wstęp:
Str. 1
4 wiersz pod Wprowadzenie na końcu „… tzn: …” a winno być „… tzn.: …”
Str. 2
pkt. 5.4 „… rodzajów inerfejsów …” a winno być „… rodzajów interfejsów …”
Poniżej:
„… Specyfikacja aplikacji na zaliczenie warsztatu (egzamin) - sterowanie urządzeniami inteligentego domu: …” a winno być
„… Specyfikacja aplikacji na zaliczenie warsztatu (egzamin) - sterowanie urządzeniami inteligentnego domu: …”
Rozdział 01
Ostatnie zdanie 1.2
„… programu (dla różnych wartości cen benzyny, gazu itd), …” winno być „… programu (dla różnych wartości cen benzyny, gazu itd.), …”
Tak na szybko, resztę dopiszę w innym czasie.
Pozdrawiam
zefirek- Egzaminator Warsztatów "Madagaskaru"
- Liczba postów : 41
Join date : 27/05/2013
Skąd : Gryfów Śląski
Strona 1 z 2 • 1, 2
Similar topics
» (zakończony)Warsztat 15: etap 09: KONTROLA JAKOŚCI WIDEO
» (zakończony)Warsztat 16: etap 09: KONTROLA JAKOŚCI WIDEO
» (zakończony)Warsztat 15: etap 06: KONTROLA JAKOŚCI KODÓW źródłowych
» (zakończony)Warsztat 17: etap 06: KONTROLA JAKOŚCI kodów aplikacji treningowej oraz egzaminacyjnej
» (zakończony)Warsztat 17: etap 08: FINALNE OPRACOWANIE warsztatu szkoleniowego
» (zakończony)Warsztat 16: etap 09: KONTROLA JAKOŚCI WIDEO
» (zakończony)Warsztat 15: etap 06: KONTROLA JAKOŚCI KODÓW źródłowych
» (zakończony)Warsztat 17: etap 06: KONTROLA JAKOŚCI kodów aplikacji treningowej oraz egzaminacyjnej
» (zakończony)Warsztat 17: etap 08: FINALNE OPRACOWANIE warsztatu szkoleniowego
Strona 1 z 2
Pozwolenia na tym forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach