Pomysły na tematy laborek.
+3
koszmarek
Nemiz
coffeina
7 posters
Strona 1 z 1
Pomysły na tematy laborek.
Cześć
Wrzucajcie tutaj Wasze pomysły na realizację tematów przyszłych laborek.
Wrzucajcie tutaj Wasze pomysły na realizację tematów przyszłych laborek.
coffeina- Lider Produkcji Warsztatów "Madagaskaru"
- Liczba postów : 96
Join date : 14/12/2014
Re: Pomysły na tematy laborek.
Hej!
Uważam, że po zamknięciu bloku obiektów/klas (zapewne jakieś ~5-6 warsztatów) moglibyśmy poruszyć jakiś inny większy blok, tj. asp.net, ado.net, a z pojedynczych tematów to na 2-3 warsztaty to:
- na pewno obsługa plików różnego formatu,
- tworzenie wykresów, rysowanie,
- wzorce projektowe (tutaj wątpie aby udało się ugryźć temat w kilku warsztatach).
Uważam, że po zamknięciu bloku obiektów/klas (zapewne jakieś ~5-6 warsztatów) moglibyśmy poruszyć jakiś inny większy blok, tj. asp.net, ado.net, a z pojedynczych tematów to na 2-3 warsztaty to:
- na pewno obsługa plików różnego formatu,
- tworzenie wykresów, rysowanie,
- wzorce projektowe (tutaj wątpie aby udało się ugryźć temat w kilku warsztatach).
Nemiz- Liczba postów : 39
Join date : 01/09/2015
Skąd : Łódź
Re: Pomysły na tematy laborek.
"Pędzisz" z tym materiałem Nemiz, nie wyleć na zakręcie ;p
koszmarek- Lider grupy "Madagaskar"
- Liczba postów : 596
Join date : 25/10/2012
Re: Pomysły na tematy laborek.
Siemka, jeżeli w18 będzie dotyczyło konstruktorów i właściowości to moje propozycje na następne 2 warsztaty to:
W19- Dziedziczenie i polimorfizm ( chyba że zakres będzie zbyt obszerny na jeden warsztat)
W20 - Interfejsy
Pozdrawiam
W19- Dziedziczenie i polimorfizm ( chyba że zakres będzie zbyt obszerny na jeden warsztat)
W20 - Interfejsy
Pozdrawiam
gokusiek- Liczba postów : 18
Join date : 08/03/2014
Re: Pomysły na tematy laborek.
Moim zdaniem warto by było wyjść poza aplikacje konsolowe.
Na przykład UWP, nauka XAML
https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/apps/dn894631.aspx
Na przykład UWP, nauka XAML
https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/apps/dn894631.aspx
Wili93- Liczba postów : 4
Join date : 08/10/2015
Re: Pomysły na tematy laborek.
W Warsztaie 16 pojawia się aplikacja okienkowa (Windows Forms). Uważam, że okienka lepiej jest poruszyć po zaznajomieniu się z obiektowością. Bo na WPF i omówienie XAML zejdzie 3-4 warsztaty jak nie lepiej.
Nemiz- Liczba postów : 39
Join date : 01/09/2015
Skąd : Łódź
Re: Pomysły na tematy laborek.
20 warsztat mógłby być jakimś większym projektem do stworzenia, gdzie w praktyce trzeba by przetestować znajomość OOP, napisać kilka współpracujących klas i sporo ich metod, coś żeby liznąć bardziej rozbudowanego programowania obiektowego. Jakiś nieco bardziej zaawansowany automat komórkowy czy coś.
burgund- Liczba postów : 16
Join date : 06/08/2015
Re: Pomysły na tematy laborek.
Większy czyli jaki? Spójrz na to też ze strony egzaminowania. Sprawdzenie całego projektu z wieloma klasami i metodami wymaga sporych nakładów czasu, a przemnóż to razy te 50 użytkowników i robi się niezły zakres.
Wydaje mi się, że lepszym pomysłem byłoby tworzenie pewnych elementów danego większego projektu wraz z kolejnym warsztatem i po np. 5 warsztatach kamień milowy i zaliczenie całego projektu. Myślę, że jest to łatwiejsze do zrealizowania.
Sam pomysł jak najbardziej ok
Wydaje mi się, że lepszym pomysłem byłoby tworzenie pewnych elementów danego większego projektu wraz z kolejnym warsztatem i po np. 5 warsztatach kamień milowy i zaliczenie całego projektu. Myślę, że jest to łatwiejsze do zrealizowania.
Sam pomysł jak najbardziej ok
Nemiz- Liczba postów : 39
Join date : 01/09/2015
Skąd : Łódź
Re: Pomysły na tematy laborek.
No faktycznie, z punktu widzenia egzaminatorów rozbicie projektu na np. 5 laborek jest dużo wydajniejsze logistycznie
burgund- Liczba postów : 16
Join date : 06/08/2015
Re: Pomysły na tematy laborek.
Też tak uważam, tym bardziej że staramy się teraz stosować politykę większego zgranulowania zadań w laborkach niż narzucania wymogu zaliczania pracy doktorskiej w ramach pojedynczego warsztatu (wiem, teraz przesadziłem :p ). Łatwiej jest studentowi zmusić się do zmierzenia się z laborką prezentującą pojedynczy aspekt programowania (zdania egzaminu z takiego atomowego warsztatu) niż zmusić się do zmierzenia się z większą "kobyłą".
koszmarek- Lider grupy "Madagaskar"
- Liczba postów : 596
Join date : 25/10/2012
Re: Pomysły na tematy laborek.
Dodatkowo upadek z "kobyły" jest bardziej dotkliwy niż podkniecie się o "kamyk" - mniej zniecheca do działania.
coffeina- Lider Produkcji Warsztatów "Madagaskaru"
- Liczba postów : 96
Join date : 14/12/2014
Re: Pomysły na tematy laborek.
Koledzy, uważam że warto byłoby stworzyć ogólny spis treści obecnych i przyszłych warsztatów szkoleniowych. Jakby nie patrzeć warsztaty szkoleniowe to swego rodzaju 'kurs programowania'. Dobrze byłoby, aby słuchacz wiedział z jaką wiedzą zakończy TEN kurs.
Dzięki temu również, istnieje mniejsze prawdopodobieństwo pominięcia ważnego elementu danego zagadnienia.
Wielu z nas (osób, które poważnie podchodzą do programowania) uzupełnia wiedze z innych kursów, książek, warsztatów video. Zatem ich wiedza wykracza poza ramy szkoleniowe Madagaskar'u. Przekonany jestem, że takie osoby same opracowały by poszczególne zagadnienia a nawet osoby, dla których dane zagadnienie byłoby nowością. Wkońcu dzięki temu same przestudiowały by temat i z większą efektywnością przyswoiły wiedzę. Oczywiście wszelkie opracowania kontrolowane i akceptowane by były przez Lidera Produkcji Warsztatów.
Takie poczucie odpowiedzialności członków grupy projektowej NA PEWNO miałoby ogromny wpływ na samorozwój i przede wszystkim rozwój projektu MADAGASKAR.
Dzięki temu również, istnieje mniejsze prawdopodobieństwo pominięcia ważnego elementu danego zagadnienia.
Wielu z nas (osób, które poważnie podchodzą do programowania) uzupełnia wiedze z innych kursów, książek, warsztatów video. Zatem ich wiedza wykracza poza ramy szkoleniowe Madagaskar'u. Przekonany jestem, że takie osoby same opracowały by poszczególne zagadnienia a nawet osoby, dla których dane zagadnienie byłoby nowością. Wkońcu dzięki temu same przestudiowały by temat i z większą efektywnością przyswoiły wiedzę. Oczywiście wszelkie opracowania kontrolowane i akceptowane by były przez Lidera Produkcji Warsztatów.
Takie poczucie odpowiedzialności członków grupy projektowej NA PEWNO miałoby ogromny wpływ na samorozwój i przede wszystkim rozwój projektu MADAGASKAR.
majsterjunior- Liczba postów : 4
Join date : 03/04/2016
Strona 1 z 1
Pozwolenia na tym forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach