(zakończony)Warsztat 17: etap 03: budowa szczegółowej listy ZAGADNIEŃ
3 posters
Strona 1 z 1
(zakończony)Warsztat 17: etap 03: budowa szczegółowej listy ZAGADNIEŃ
Otwieram etap nr 3 produkcji warsztatu 17.
Poniżej instrukcja wykonania tego etapu:
https://docs.google.com/document/d/1u-AvfcWESsbD04oKTQK043xIJLarh3L8hHelFYKq0X0/edit?usp=sharing
Ulokowanie tego etapu nr 3 w arkuszu produkcji całej laborki widać tu:
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AiEDbuEU88x4dFdlVWlRczl0aDBpcTVudTVmaVQydVE&usp=sharing
Czekam więc na Wasze propozycje (w tym wątku) "mikro" pojęć / zagadnień, których nie wolno przeoczyć produkując ten warsztat nr 17 (dot. tematu "tworzenia obiektów w c#").
Poniżej instrukcja wykonania tego etapu:
https://docs.google.com/document/d/1u-AvfcWESsbD04oKTQK043xIJLarh3L8hHelFYKq0X0/edit?usp=sharing
Ulokowanie tego etapu nr 3 w arkuszu produkcji całej laborki widać tu:
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AiEDbuEU88x4dFdlVWlRczl0aDBpcTVudTVmaVQydVE&usp=sharing
Czekam więc na Wasze propozycje (w tym wątku) "mikro" pojęć / zagadnień, których nie wolno przeoczyć produkując ten warsztat nr 17 (dot. tematu "tworzenia obiektów w c#").
Ostatnio zmieniony przez koszmarek dnia Sro Sty 14, 2015 9:22 pm, w całości zmieniany 1 raz
koszmarek- Lider grupy "Madagaskar"
- Liczba postów : 596
Join date : 25/10/2012
Odpowiedz z cytatem (w trakcie)Warsztat 17: etap 03: budowa szczegółowej listy ZAGADNIEŃ
To zaczynamy
1. automatyczie tworzony konstruktor domyślny podczas tworzenia obiektu danej klasy oraz jego samoistne "usunięcie" po zdefiniowaniu własnego konstruktora.
2.przeciążanie metod w klasie
3.Słowo kluczowe "this" wykorzystywane przy tworzeniu konstruktorów oraz do
zdefiniowania dwuznacznści zasięgu parametru metody oraz pola o takiej samej
nazwie.
1. automatyczie tworzony konstruktor domyślny podczas tworzenia obiektu danej klasy oraz jego samoistne "usunięcie" po zdefiniowaniu własnego konstruktora.
2.przeciążanie metod w klasie
3.Słowo kluczowe "this" wykorzystywane przy tworzeniu konstruktorów oraz do
zdefiniowania dwuznacznści zasięgu parametru metody oraz pola o takiej samej
nazwie.
Borixon911- Liczba postów : 90
Join date : 14/10/2013
Skąd : PIONKI-RADOM
Re: (zakończony)Warsztat 17: etap 03: budowa szczegółowej listy ZAGADNIEŃ
1. Krótki opis czym jest programowanie obiektowe;
-zdefiniowanie pojęcia klasy; oraz przykład jakiejś wymyślonej klasy.
-zdefiniowanie pojęcia obiektu; oraz przykład obiektu stworzonego z wcześniejszego przykładu klasy.
- przykład zmiennych które może zawierać powyższa klasa
- przykład metod które może zawierać powyższa klasa
- sposób deklaracji klasy (podparty przykładowym kodem)
- sposób tworzenia obiektu klasy (podparty przykładowym kodem)
- sposób wywołania metod na obiektach stworzonych z klasy (podparty przykładowym kodem)
2. Modyfikatory dostępu do metod i klasy;
- public
- private
- protected
{na początek chyba wystarczą te trzy modyfikatory aby zrozumieć}
3. Właściwości klasy i kontrola zmiennych;
-sekcja set i get
4. Do pierwszego punktu o konstruktorze podanego przez "Borixon911" dodał bym jeszcze pojęcie oraz metodę destruktora. Chyba, że pisząc o tym usunięciu miał właśnie to na myśli.
5. Pojęcie dziedziczenia;
- przykład klasy nadrzędnej i podrzędnej dziedziczącej pewne metody i właściwości z tej nadrzędnej.
wymyślę coś więcej to napisze... 3.50
chyba, ze cos z tego już było, ja dopiero za 11 warsztat się zabieram, więc wybaczcie
-zdefiniowanie pojęcia klasy; oraz przykład jakiejś wymyślonej klasy.
-zdefiniowanie pojęcia obiektu; oraz przykład obiektu stworzonego z wcześniejszego przykładu klasy.
- przykład zmiennych które może zawierać powyższa klasa
- przykład metod które może zawierać powyższa klasa
- sposób deklaracji klasy (podparty przykładowym kodem)
- sposób tworzenia obiektu klasy (podparty przykładowym kodem)
- sposób wywołania metod na obiektach stworzonych z klasy (podparty przykładowym kodem)
2. Modyfikatory dostępu do metod i klasy;
- public
- private
- protected
{na początek chyba wystarczą te trzy modyfikatory aby zrozumieć}
3. Właściwości klasy i kontrola zmiennych;
-sekcja set i get
4. Do pierwszego punktu o konstruktorze podanego przez "Borixon911" dodał bym jeszcze pojęcie oraz metodę destruktora. Chyba, że pisząc o tym usunięciu miał właśnie to na myśli.
5. Pojęcie dziedziczenia;
- przykład klasy nadrzędnej i podrzędnej dziedziczącej pewne metody i właściwości z tej nadrzędnej.
wymyślę coś więcej to napisze... 3.50
chyba, ze cos z tego już było, ja dopiero za 11 warsztat się zabieram, więc wybaczcie
dawidg87- Liczba postów : 19
Join date : 18/10/2013
Re: (zakończony)Warsztat 17: etap 03: budowa szczegółowej listy ZAGADNIEŃ
Wstępnie ok, czekam na kolejne mikro zagadnienia.
Podkreślam jeszcze raz, że warto przeczytać opracowania z poprzedniego etapu (nr 2) , a w trakcie czytania spisywać sobie te zagadnienia i wypisać je tutaj.
Podkreślam jeszcze raz, że warto przeczytać opracowania z poprzedniego etapu (nr 2) , a w trakcie czytania spisywać sobie te zagadnienia i wypisać je tutaj.
koszmarek- Lider grupy "Madagaskar"
- Liczba postów : 596
Join date : 25/10/2012
Re: (zakończony)Warsztat 17: etap 03: budowa szczegółowej listy ZAGADNIEŃ
1. Słowo kluczowe "new" - operator służący do tworzenia instancji klasy
2. Pole klasy - jeśli zmienna jest umieszczona w klasie a nie wewnątrz metody określamy ją polem klasy
3. (.) - operator odwołania pozwalający na dostęp do zawartości pól i metod
4. Przekazywanie parametrów przez referencję - umożliwia metodzie modyfikację wartości
5. Słowo kluczowe "out" - służy do deklarowania i przekazywania parametrów metodzie poprzez referencję
6. Słowo kluczowe "ref" - tak samo przekazuje parametry metodzie poprzez referencję, z tą różnicą, że wcześniej zmienna musi zostać zainicjowana(czyli jakieś dane muszą zostać do niej przypisane)
7. Pojęcie hermetyzacji
8. Polimorfizm
9. Słowo kluczowe "base" - możliwość uzyskania dostępu do elementów klasy bazowej
10. Słowo kluczowe "virtual" - pozwala na tworzenie metod wirtualnych które w klasach potomnych mogą zostać przedefiniowane
11. Słowo kluczowe "override" - pozwala przedefiniować, stworzyć nową wersję metody w klasach potomnych
2. Pole klasy - jeśli zmienna jest umieszczona w klasie a nie wewnątrz metody określamy ją polem klasy
3. (.) - operator odwołania pozwalający na dostęp do zawartości pól i metod
4. Przekazywanie parametrów przez referencję - umożliwia metodzie modyfikację wartości
5. Słowo kluczowe "out" - służy do deklarowania i przekazywania parametrów metodzie poprzez referencję
6. Słowo kluczowe "ref" - tak samo przekazuje parametry metodzie poprzez referencję, z tą różnicą, że wcześniej zmienna musi zostać zainicjowana(czyli jakieś dane muszą zostać do niej przypisane)
7. Pojęcie hermetyzacji
8. Polimorfizm
9. Słowo kluczowe "base" - możliwość uzyskania dostępu do elementów klasy bazowej
10. Słowo kluczowe "virtual" - pozwala na tworzenie metod wirtualnych które w klasach potomnych mogą zostać przedefiniowane
11. Słowo kluczowe "override" - pozwala przedefiniować, stworzyć nową wersję metody w klasach potomnych
dawidg87- Liczba postów : 19
Join date : 18/10/2013
Re: (zakończony)Warsztat 17: etap 03: budowa szczegółowej listy ZAGADNIEŃ
Od razu lojalnie uprzedzam, że większość haseł typu "virtual" , "override" , "polimorfizm" zostanie przeze mnie w tej laborce odfiltrowane ... skoncentruję się głównie na tworzeniu wielu obiektów z klasy (jak na początek) (z ew. użyciem konstruktorów) ... dorzucę dodatkowe zagadnienia tylko takie które nie będą pociągały za sobą konieczność drążenia tematu na wielu przykładach (np. polimorfizm jest takim zagadnieniem które szerzej trzeba omówić i raczej nie porwę się na wciskanie tego w warsztat otwierający temat obiektów).
koszmarek- Lider grupy "Madagaskar"
- Liczba postów : 596
Join date : 25/10/2012
Re: (zakończony)Warsztat 17: etap 03: budowa szczegółowej listy ZAGADNIEŃ
Hej
Na podstawie Waszych uwag, oraz mojej analizy wszystkich pracowań dot. tworzenia obiektów (wyszukanych przez Was w etapie nr 2 prod w17), sporządziłem szczegółowy zestaw mikrozagadnień które wg mnie w zupełności wystarczą za szczegółowy materiał warsztatu nr 17.
Ten mój spis treści jest na samym dole tego dokumentu: https://docs.google.com/document/d/1u-AvfcWESsbD04oKTQK043xIJLarh3L8hHelFYKq0X0/edit?usp=sharing
Niech ktokolwiek mi potwierdzi że ten spis ma sens. Z części proponowanych przez Was pojęć zrezygnowałem zakładając, że zostaną one zaprezentowane w kolejnych laborkach (nie chcę wciskać za dużo w jeden warsztat)
To czekam na info, czy ten mój spis treści jest ok, jak ktoś mi potwierdzi to zamknę ten etap produkcji i otworzę następny.
Na podstawie Waszych uwag, oraz mojej analizy wszystkich pracowań dot. tworzenia obiektów (wyszukanych przez Was w etapie nr 2 prod w17), sporządziłem szczegółowy zestaw mikrozagadnień które wg mnie w zupełności wystarczą za szczegółowy materiał warsztatu nr 17.
Ten mój spis treści jest na samym dole tego dokumentu: https://docs.google.com/document/d/1u-AvfcWESsbD04oKTQK043xIJLarh3L8hHelFYKq0X0/edit?usp=sharing
Niech ktokolwiek mi potwierdzi że ten spis ma sens. Z części proponowanych przez Was pojęć zrezygnowałem zakładając, że zostaną one zaprezentowane w kolejnych laborkach (nie chcę wciskać za dużo w jeden warsztat)
To czekam na info, czy ten mój spis treści jest ok, jak ktoś mi potwierdzi to zamknę ten etap produkcji i otworzę następny.
koszmarek- Lider grupy "Madagaskar"
- Liczba postów : 596
Join date : 25/10/2012
Re: (zakończony)Warsztat 17: etap 03: budowa szczegółowej listy ZAGADNIEŃ
Mi tam się podoba, faktycznie nie ma co przesadzać z ilością zagadnień, w końcu to dopiero wstęp do programowania obiektowego
dawidg87- Liczba postów : 19
Join date : 18/10/2013
Odpowiedz z cytatem Re: (w trakcie)Warsztat 17: etap 03: budowa szczegółowej listy ZAGADNIEŃ
Ja też jestem za. Wiadomo że chciało by się od razu więcej i więcej....
Ale to ma być wprowadzenie do OOP więc jest ok. Zobaczymy w praniu jak to wyjdzie.
Ale to ma być wprowadzenie do OOP więc jest ok. Zobaczymy w praniu jak to wyjdzie.
Borixon911- Liczba postów : 90
Join date : 14/10/2013
Skąd : PIONKI-RADOM
Re: (zakończony)Warsztat 17: etap 03: budowa szczegółowej listy ZAGADNIEŃ
A więc zamykam ten etap co zonacza, że blokuję ten wątek do dalszej dyskusji.
Dzięki Wam !
Dzięki Wam !
koszmarek- Lider grupy "Madagaskar"
- Liczba postów : 596
Join date : 25/10/2012
Similar topics
» (zakończony)Warsztat 18: etap 03: budowa szczegółowej listy ZAGADNIEŃ
» (zakończony)Warsztat 15: etap 03: budowa listy ZAGADNIEŃ
» (zakończony)Warsztat 15: etap 05: OPROGRAMOWANIE aplikacji (pod warsztat)
» (zakończony)Warsztat 16: etap 01-07
» (zakończony)Warsztat 15: etap 14: PUBLIKACJA NA YOUTUBE
» (zakończony)Warsztat 15: etap 03: budowa listy ZAGADNIEŃ
» (zakończony)Warsztat 15: etap 05: OPROGRAMOWANIE aplikacji (pod warsztat)
» (zakończony)Warsztat 16: etap 01-07
» (zakończony)Warsztat 15: etap 14: PUBLIKACJA NA YOUTUBE
Strona 1 z 1
Pozwolenia na tym forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach